Manja slova Veća slova RSS

Pitajte Ministarstvo

>

Državni sekretar Milošević obišao Operativno komunikacioni centar: Puna podrška daljem unapređenju rada OKC 112

Državni sekretar Milošević obišao Operativno komunikacioni centar: Puna podrška daljem unapređenju rada OKC 112
Datum objave: 11.02.2021 14:27 | Autor: MUP

Ispis Štampaj stranicu


Državni sekretar u Ministarstvu unutrašnjih poslova, Rade Milošević, posjetio je danas Operativno komunikacioni centar 112 Direktorata za vanredne situacije MUP-a. Ovom prilikom, ukazao je na značaj ovog servisa, koji građanima stoji na raspolaganju 24h, kao i na potrebu daljeg unapređenja funkcionisanja i uslova rada u Centru, te iskazao punu podršku u tom pravcu.

“Vjerujem da će ovaj važan segment sistema zaštite i spašavanja u narednom periodu biti još savremeniji, jer je pored toga što je u funkciji građana Crne Gore, izuzetno značajan za turiste koji borave u našoj zemlji”, istakao je Milošević.

Podsjećamo, širom Evrope, 11. februar obilježava se kao Evropski dan broja 112. Obilježavanje ovog datuma počelo je 2009. godine, sa ciljem podizanja svijesti građana o evropskom broju za hitne situacije, koji je uveden kako bi se omogućilo građanima u nevolji da pozovu hitne službe (policija, hitna pomoć i vatrogasci), koristeći isti broj bilo gdje na području Evropske unije. Broj 112 je dostupan u svim zemljama članicama EU, ali i u nekim zemljama koje su na putu da postanu članice EU, kao što je Crna Gora.

MUPBroj 112 u Crnoj Gori funkcioniše u okviru Direkcije 112 – OKC 112 Direktorata za vanredne situacije MUP-a, sa stvorenim svim zakonskim, organizacionim, tehničkim i drugim uslovima. Operativno komunikacioni centar 112, u ovom obimu je profunkcionisao 2015. godine.

Iako je 2020. godinu obilježila pandemija kovida 19, te iz tog razloga lošija turistička sezona, što je prouzrokovalo i mnogo manji broj akcija traganja i spašavanja, broj poziva ka broju 112 je u stalnom porastu, pa je u odnosu na 2019. godinu povećan za skoro 60 000 poziva i iznosio je 208 914 poziva.

Ovo ukazuje na činjenicu da crnogorski građani prepoznaju rad OKC 112, te ga sve više pozivaju u slučajevima kada imaju neku hitnu situaciju. To se uočava i kroz komunikaciju sa građanima, jer tačno znaju koga su dobili i šta mogu pozivom da ostvare.

Ministarstvo unutrašnjih poslova je u prethodnoj godini uložilo značajna sredstva za unapređenje kapaciteta OKC 112. Tim ulaganjem, osim zanavljanja kompletnog hardverskog i softverskog rješenja, dobili smo novi servis za građane, servis “e-Call”, koji podrazumijeva automatsko prijavljivanje lokacije udesa, kao i slanje podataka o samom automobilu koji je u udesu učestvovao, putem tehnologije koju sadrže savremeni automobili. Testiranje “e-Call” servisa sa mobilnim operatorima je u toku i biće pušten u najkraćem mogućem roku.

Na evropskom putu, uvođenjem broja 112, Crna Gora je ispunila obavezu koja je sa stanovišta bezbjednosti važna za sve njene građane, ali i turiste. U 2020. godini preko OKC 112 i poziva na broj 112, u 14 akcija traganja i spasavanja u planinama spašeno je 16 osoba, od čega osam stranih državljana.